USD 46,27
EUR 53,56
ALTIN 6.277,08
BIST100 13.938

Uzmanından Velilere Uyarı: “Kahvaltısız Okula Göndermeyin”

Diyetisyen Tuğba Demircan, çocukların kahvaltı yapmadan okula gitmesinin dikkat dağınıklığına ve öğrenme güçlüğüne yol açabileceğini belirterek sağlıklı beslenme önerilerinde bulundu.

Uzmanından Velilere Uyarı: “Kahvaltısız Okula Göndermeyin”
06 Eylül 2025 | 11:53
Son Güncelleme:

Okul döneminin başlamasıyla birlikte çocukların beslenme düzeni yeniden gündeme geldi. Özel Adatıp Hastanesi Diyetisyeni Tuğba Demircan, sağlıklı beslenmenin çocukların hem okul başarısı hem de genel sağlıkları için kritik öneme sahip olduğunu vurguladı.

Çocukların kahvaltı yapmadan okula gitmelerinin gün içinde dikkat dağınıklığına ve öğrenme güçlüğüne sebep olabileceğine dikkat çeken Dyt. Demircan, şunları söyledi:

“Güne mutlaka dengeli bir kahvaltıyla başlanmalı. Kahvaltıda tam tahıllı ekmek, yumurta, peynir, süt veya yoğurt, taze sebze ve meyveler yer almalı. Şekerli ve paketli gıdalar yerine doğal ve besleyici alternatifler tercih edilmeli.”

Ara öğünlerin de önemli olduğunu belirten Demircan, okul çantasında sağlıklı atıştırmalıkların bulundurulmasını tavsiye ederek, “Kuruyemiş, taze meyve ve tam tahıllı sandviçler çocukların enerjisini yüksek tutar ve abur cubura yönelmelerini engeller” dedi.

Çocukların bağışıklık sisteminin beslenmeden doğrudan etkilendiğini ifade eden Demircan, “Yeterli protein, vitamin ve mineral alımı hastalıklara karşı korur. Düzenli su içmek, gazlı ve şekerli içeceklerden uzak durmak da sağlıklı beslenmenin olmazsa olmazıdır” diye konuştu.

Velilere çağrıda bulunan Dyt. Tuğba Demircan, “Çocuklara sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazandırmak, yaşam boyu sürecek bir yatırımdır. Ebeveynler bu konuda örnek olmalı ve çocuklarının beslenme düzenini yakından takip etmelidir” ifadelerini kullandı.