USD 46,12
EUR 53,31
ALTIN 6.430,00
BIST100 13.881

Aidat Zammını Yönetici Değil, Ev Sahipleri Belirleyecek!

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından hazırlanan ve milyonlarca vatandaşı ilgilendiren 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu değişikliği Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yeni yasayla birlikte, apartman ve sitelerde kriz yaratan yüksek aidat artışlarının önüne geçiliyor ve karar yetkisi doğrudan kat maliklerine veriliyor.

22 Mayıs 2026 | 13:15
Son Güncelleme:
Aidat Zammını Yönetici Değil, Ev Sahipleri Belirleyecek! - Sayfa 1

Yöneticilerin Sınırı Çizildi: En Fazla "Yeniden Değerleme Oranı"

Eski uygulamada yöneticiler, üst sınır olmaksızın bütçe hazırlayabiliyor ve 7 gün içinde itiraz edilmemesi halinde yüksek aidatlar kesinleşiyordu. Bu durum, birçok site sakininin icra takipleriyle karşı karşıya kalmasına yol açıyordu. Yeni düzenlemenin 35 ve 37’nci maddelerine göre; yöneticiler artık çalışan ücretleri, sigorta, yakıt, elektrik ve su gibi zorunlu giderler için aidatlara en fazla "yeniden değerleme oranı" kadar zam yapabilecek.

Aidat Zammını Yönetici Değil, Ev Sahipleri Belirleyecek! - Sayfa 2

Söz Hakkı Artık Ev Sahiplerinde

Site veya apartmanın ekstra bir ihtiyacı doğrultusunda bu oranın üzerinde bir zam yapılması gerekirse, yöneticinin tek başına karar alma yetkisi bulunmayacak. Yönetici, en geç 3 ay içerisinde Kat Malikleri Kurulu'nu toplantıya çağıracak. Yapılacak toplantılarda ilk oturumda %50+1 çoğunluk aranacak. Eğer bu çoğunluk sağlanamazsa, ikinci toplantıda sadece katılanların çoğunluğu ile zam oranı belirlenecek ve aidat tutarı kesinleşecek.

Ayrıca, site yönetimlerinin şeffaflıktan uzak kararlar almasını engellemek amacıyla, yönetim planı değişikliklerinde de 3'te 2 çoğunluk sağlama zorunluluğu getirildi. Bu tarihi adımla birlikte site sakinlerinin mağduriyet yaşaması ve keyfi yönetim uygulamaları tamamen engellenmiş olacak.